Minua oksettaa. En ole syönyt mitään "mistä olisi päästävä
eroon". En ole kipeäkään. Minulle vain tulee välillä tunne, että
haluaisin oksentaa. Ikään kuin helpottaa oloani. Osa haluaa itkeä, osa
ottaa ryypyn - minä haluaisin oksentaa. En kuitenkaan oksenna. Se ei
muuttaisi asioita paremmaksi, helpottaisi oloani. Voisin vain alkaa
pitää siitä.
Minä en oksenna. Olen kerran elämässäni "tahtoen" oksentanut.
Sattui aivan liikaa ja uuvutti koko päiväksi tämänaamuisen kaltaiseen
tilaan. Jätän syömättä.
Syömättömyys on minulle oksentamista helpompaa. Olen
valitettavasti luonteeltani enemmän laiska kuin touhukas.
Syömättömyyden voin kääntään mielessäni laiskuuden ja tekemättömyyden
piikkiin: "En jaksa syödä, en jaksa välittää". Ahmiminen ja
oksentaminen vaativat ihmiseltä tekoja. On hankittava ruokaa, on
ahmittava, on oksennettava. Kolme tekoa, liikaa minulle. Syömättömyys
ei "tarvitse" tekoja. Voin vain istua paikoillani ja kuunella kuinka
mieleni syö itse itseään ravinnonpuutteen takia. Oksentaminen vaatisi
tämän takia liikaa tekoja.
En ihannoi elämääni, mutta en jaksa myöskään vihata sitä. Minä olen laiska ja jätän elämättä.
perjantai, 15. syyskuu 2006
Kommentit